A hónap egészség témája a RÉPA!

A hónap egészség témája a RÉPA!

A friss répa az egyik legfinomabb zöldségcsemege...

Nemcsak változatosságot jelent az étkezésben, de szemünk és gyomrunk védelmezője is.

A gyökérzöldségek (mint a cékla, zeller, retek vagy petrezselyem) megvastagodott gyökerét, gumóját fogyasztjuk. Jellemző íz- és zamatanyag tartalommal rendelkeznek. A bennük lévő karotinoidoknak és flavonoidoknak antioxidáns, gyulladáscsökkentő, egészségvédő hatásuk van.

A répában A-, B-, C-vitamin, és értékes ásványi anyagok, például vas, kalcium és kálium található. Ezért aki fáradtnak érzi magát, energiátlannak, vagy nagy megterhelésnek van kitéve, rendszeres fogyasztásával sokat javíthat állapotán. Vastartalma segít leküzdeni a vérszegénységet, ezért a nők számára különösen fontos, arról nem is beszélve, hogy az öregedést is lassítja. A répa béta-karotin tartalma védi a szem egészségét. A hasmenés és a székrekedés gyógyítására is kitűnő. Hagyományosan féregűzésre is használják, különösen a gyerekkori cérnagilisztának jó gyógyszere a reggel éhgyomorra fogyasztott répa-lé.

Ha sárgarépát fogyasztunk napozás előtt, szebb és tartósabb barna színt szerezhetünk.

A legtöbb zöldségfélével ellentétben, a sárgarépa főzve táplálóbb, mint nyersen, ugyanis a főzés során károsodnak a vastag sejtfalak, így a szervezet számára a karotin hozzáférhetőbbé válik, és ha az ételben a felszívódáshoz szükséges zsírok is jelen vannak, akkor a sárgarépa karotin-tartalmának több mint a fele hasznosul.

A hónap egészség témája a RÉPA!