A hónap egészséges gyümölcse a SZŐLŐ

A hónap egészséges gyümölcse a SZŐLŐ

A szőlőt régóta a gyümölcsök királyának tartják, az ókorban a termékenység szimbóluma volt.

SZŐLŐ

A szőlő teljes értékű táplálék. Gyümölcse és levele egyaránt fogyasztható, külsőleg bőrápolásra is kiválóan alkalmas.
Nem friss állapotban is fogyasztják, mustot, bort készítenek belőle, aszalják stb.

A szőlőnek nagy a tápértéke,kitűnő energiaforrás, amelyből a szervezetben nagyon gyorsan szabadul fel a kalória. Cukrai jól hatnak az izommunkára, különösen a szívizomra.Különösen fontos ez a nehéz fizikai munkát végzőknek, a gyerekeknek, sportolóknak és az idős korosztálynak. Száz gramm szőlő energiatartalma 78 kalória, éppen ezért kitűnő hízókúrára is. 

Magját és héját is alaposan meg kell rágni. A szőlőmag olaja is rendkívül értékes, javítja a látást, csökkenti a vér koleszterinszintjét.

 A szőlő értéke az ásványi sav tartalmában van.A legtöbb benne a kálium, valamint jelentős mennyiségű szelén található. A szelénről tudjuk, hogy antioxidáns, nagymértékben befolyásolja a sejtek öregedése elleni küzdelmet.

Az almához hasonlóan igen jól tárolható. Pincehidegben, szétterítve még januárban is kellemes őszi ízeket tud nyújtani.

Az édes szőlők aszalt formában történő tartósítása a mazsola. Egész évben kellemesen egészíti ki táplálékainkat, édesítésre is alkalmas.

 

A szőlőnek ősszel van szezonja, fogyasszunk belőle frissen, megmosva, étkezések előtt fél órával, hogy élvezhessük minden jótékony hatását!

 

A hónap egészséges gyümölcse a SZŐLŐ